Binnen je comfortzone blijven?

“Lijkt het jou ook leuk om een blog te schrijven voor onze website?” Met deze vraag kwam mijn collega Suzan Snellink van de marketing naar mij toe. “Tuurlijk joh, leuk!” was mijn eerste reactie. Deze woorden kwamen dus zo uit mijn mond terwijl mijn verstand eerder dacht van “euh, bloggen, euh wat is dat precies”. Natuurlijk had ik al wel eens een blog van iemand gelezen maar om nou over operationeel een blog te schrijven… Waar schrijf je dan over?!

 

Operations bij Yalp

Suzan kwam wel precies bij de juiste persoon met de vraag om een blog te schrijven, ik had haar namelijk al eerder aangegeven dat ik naar buiten toe meer over onze operationele afdeling wilde vertellen al had ik op dat moment nog geen idee waar ik het dus over zou gaan hebben. Met haar vraag vroeg ze mij eigenlijk om buiten mijn comfortzone te treden en al nadenkende kwam bij mij de vraag op, “bestaat er eigenlijk wel een comfortzone waar je binnen kunt blijven?”. Enfin laat ik maar eens een begin maken met mijn allereerste blog waarbij ik jullie veel plezier wens bij het lezen er van.

In mijn eerste blog neem ik jullie graag mee in de operations bij Yalp die altijd voor de klanten paraat staat en die aan het eind van het traject zit waarin uw droom speel- en/of sportplek realiteit begint te worden. Wat een leuk vak hebben wij toch maar weer!

Blog Yalp Marc van den Burg Operations afdeling
Operations afdeling

Ons montageteam bestaat in totaal uit acht mensen waarvan er één, Klaas Kingma, sinds vorig jaar zomer is overgegaan naar de service en nu dus als service monteur voor u klaar staat. De overige zeven monteurs zijn onderverdeeld in drie teams met in principe een vaste samenstelling. De teams hebben allen een kleur als naam mee gekregen. Dit is zo ontstaan vanuit de planning die heel vroeger in outlook werd gemaakt en waar je met kleuren de verschillende teams makkelijk kon onderscheiden van elkaar.

Team rood bestaat uit Sander Schreijer en Marc Reinders die sinds vorig jaar zomer een vast team vormen en met beide hun achtergrond in de bouw elke dag met veel beleving weer een nieuwe topplek weten te creëren.

Team groen bestaat uit Ritschie Rouhof en Dennis Kalus, een mooi team die humor hoog in het vaandel hebben staan. Zo laten zij alle collega’s van Yalp wekelijks meegenieten van al hun belevenissen die ze meemaken tijdens hun werk middels een wekelijks item op onze interne Facebook pagina. Ook leggen zij stagiaires die een dag meegaan altijd ruim in de watten op een vrolijke manier.

Team geel bestaat uit Erik van Dam en Gert Oostindie, het meest ervaren team wat we in huis hebben. Kenmerkend voor dit team is dat ze erg structureel en daarmee effectief en efficiënt de toestellen installeren. Ook hebben zij door hun ervaring een hele goede kijk op spelen ontwikkeld en denken zij graag met de klant mee. Bijvoorbeeld hoe de toestellen het mooist tot hun recht komen. Vele grote projecten hebben zij al tot een super eindresultaat gebracht.

De zevende man in het team is Henri Heetland, hij is vooral werkzaam in het magazijn en doet de (prefab)montage van al onze interactieve toestellen en test ze alvorens ze een “GO” krijgen dat ze gereed zijn om te monteren. Naast interactieve toestellen die we in Nederland, België en Duitsland veelal zelf plaatsen verzorgt Henri ook de interactieve toestellen die wij in de export versturen van Australië tot China, tot Kazachstan, tot dichterbij huis Zweden, de UK en nog vele andere landen. Met zijn kennis op elektronica gebied en zijn precisie is Henri hier de juiste man op de juiste plaats en draagt hij zorg voor kwalitatief hoogwaardige leveringen van onze interactieve toestellen.

Blog Yalp Marc van den Burg Operations afdeling
Visitekaartje van Yalp

Dit zijn de mannen die de tevredenheid van de klant bepalen over Yalp en haar producten. Aan de voorkant kunnen wij het nog zo goed voorbereiden, plannen, kunnen er nog zoveel zaken zijn doorgesproken. In praktijk blijkt altijd weer dat zaken anders zijn dan vooraf was verwacht. Vandaag nog bijvoorbeeld bij een plaatsing in Zuid Holland waar de toestellen helaas niet in het cunet bleken te passen. In dit geval is door het goede meedenken van de montage in samenspraak met de klant uiteindelijk een oplossing gevonden waarbij alle toestellen toch direct kunnen worden geplaatst door het cunet iets uit te laten breiden. Belangrijk is dus hoe je met onverwachtse situaties omgaat. Oftewel, daar komt hij weer, hoe groot is je comfortzone.

Comfortzone vergroten

Anders gezien zou je ook kunnen zeggen, hoe groot maak jij je eigen comfortzone. Door de onverwachte zaken, als bijvoorbeeld puin in de grond, moeilijk bereikbare plek, het weer wat niet meespeelt, een cunet wat een keer heel krap is gemaakt waardoor het extra passen en meten is om alles er mooi, goed en veilig in te kunnen plaatsen, files, etc. En de druk dat het op dezelfde dag wel af moet worden zij min of meer telkens weer gedwongen, niet om buiten hun comfortzone te treden, nee juist om die comfortzone steeds groter te maken en daarmee aan te passen naar de situatie waarbij ze altijd klantgericht naar een oplossing toewerken, ongeacht wat ze tegenkomen op een dag. 

Blog Yalp Marc van den Burg Operations afdeling

Tot zover mijn eerste blog waarmee ik niet buiten mijn comfortzone ben getreden maar die juist heb verruimt. Ik hoop dat u het met plezier heeft gelezen en een goed beeld heeft bij onze monteurs. In mijn volgende blog zal ik u meenemen in wat er nog vooraf gaat bij operations voordat de monteurs met de producten de weg op gaan om opnieuw een “inspirerende en uitdagende speel en/of sportplek welke uitnodigt tot sport, spel en plezier tot realiteit maakt”.

Sportieve groet,

Marc van den Burg
Operations Manager

Ga terug