De 5 ontwerpprincipes voor onze interactieve speeltoestellen

Ontwerpprincipes zijn fundamentele stukjes advies die wij (de R&D afdeling) toepassen en volgen wanneer we onderdelen en functionaliteiten in ons werk organiseren. Met onze interactieve speeltoestellen hebben we 5 sleutelwoorden verzameld, waar we naar kijken wanneer we een interactieve speeltoestellen creëren, verbeteren of uitbreiden. Elk met een paar wijsheden waarvan we denken dat deze cruciaal zijn aan onze interactieve speeltoestellen. Dit helpt ons focus te houden op wat we denken dat belangrijk is en niet het grote plaatje vergeten, wanneer we naar de kleine onderdelen kijken. Deze ontwerpprincipes hangen op de muur op het R&D kantoor, zodat iedereen weet wat onze ontwerpprincipes zijn.

>> TEAM R&D <<

Fun
1. FUN
  • Het hoofd ingrediënt: Als het niet LEUK is dan wil niemand het spelen
  • Laat mensen lachen
  • Een hoog nog-een-keer gehalte

Een ontwerpprincipe die je gemakkelijk vergeet als je alleen naar de technische specificaties van een product kijkt. Onze producten moeten leuk zijn en plezier geven aan onze gebruikers en interactieve speeltoesteleigenaren en bovendien leuk blijven voor een lange tijd. Als een product niet leuk is, zullen we het niet lanceren en zullen we eraan blijven

2. EASY
  • Gemakkelijk in gebruikt: speel meteen
  • Intuïtief en gemakkelijk te leren voor elke type gebruiker
  • Makkelijk en snel te installeren en te besturen

Niets is meer frustrerend dan een cool product te zien, maar het niet kunnen gebruiken omdat het te ingewikkeld is. Wanneer een gebruiker een product aanraakt, roept het “Spel spelen? Druk op de knop”. Het moet zo simpel zijn als het indrukken van een knop om een spel te spelen en dit ontwerpprincipe is nog steeds iets wat wij enorm waarderen. Spelers zijn niet de enige eindgebruikers van onze producten. Interactieve speeltoesteleigenaren moeten ook hun product kunnen aanpassen op een simpele manier en wie het product onderhoudt of installeert, moet dit snel en op een veilige manier kunnen doen.

Easy
out.jpg
3. OUT
  • Inspireer en daag Iedereen uit om erop uit te gaan en te spelen
  • Duurzaam: binnen en buiten
  • Speel in elk soort weer of moment: zon, sneeuw, regen, wind, overdag en ‘s nachts

Naast het maken van leuke ervaringen is onze missie om gebruikers te stimuleren om erop uit te gaan en te spelen. Onze interactieve speeltoestellen zijn gebouwd om zowel buiten of binnen te werken en veel misbruik te kunnen weerstaan. Het maakt niet uit of het regent, zomer of winter is, in de ochtend of in de avond. Gebruikers moeten de mogelijkheid hebben om erop uit te gaan en plezier te hebben.

4. FREE
  • Vrij toegankelijk voor iedereen die wilt spelen.
  • Stimuleert creativiteit, creëer je eigen spel of verhaal!
  • Spelers zijn vrij om de regels te breken

Onze producten moeten vrij zijn van obstakels voor elke soort gebruiker. Geen speciale apparaten zijn nodig om te spelen en geen ingewikkelde manieren zijn nodig om toegang te krijgen tot het spel. De ervaringen moeten niet specifiek aangeven wat goed of fout is. De gebruiker kan zijn eigen regels, verhaal of elementen toevoegen aan de producten. We vinden het geweldig als we de gebruikers de grenzen van de spellen op een leuke en veilige manier zien ontdekken.

Free
5. FRESH
Fresh
  • De producten ontvangen regelmatig nieuwe inhouden
  • Altijd evoluerend: nieuwe coole functionaliteit wordt toegevoegd
  • Terugkerende gebruikers hebben iets leuks om naar uit te kijken

De producten moeten toekomstbestendig zijn. Nieuwe games en content worden regelmatig toegevoegd en gebruikers hebben altijd iets nieuws om te spelen. De producten moeten zich kunnen aanpassen aan de wensen en voorkeuren van de gebruikers. De interactieve speeltoestellen nu, zijn de interactieve speeltoestellen van de toekomst. Dit is nog maar het puntje van de ijsberg qua mogelijkheden en toepassingen van onze interactieve speeltoestellen.  

Dit blog is geschreven door:

Christiaan%20R%20%285%29-a248f059.jpg
Christiaan Ribbens

Ga terug

Reacties

Laat ook een reactie achter