Center Parcs

Interactieve speeltoestellen; zijn ze de toekomst van het buitenspelen? En wat is de meerwaarde? Met generieke concurrentie van Family Entertainment Centra en pretparken staat ook Center Parcs niet stil en speelt actief in op nieuwe ontwikkelingen en trends. In 2015 introduceerde het bedrijf maar liefst 60 nieuwe activiteiten. Allemaal gericht op het aanbieden van beleving.

Om de groeiende tienerdoelgroep aan te spreken, koos Center Parcs op de parken De Eemhof, De Kempervennen, De Vossemeren (B), Bispinger Heide (D), Le Lac d’Ailette (F) en het in 2015 geopende, Le Bois aux Daims (F) voor plaatsing van de interactieve voetbalmuur en DJ-tafel. In een eigen, uniek Center Parcs jasje gestoken: de HangOut.

Center Parcs daagt vakantiegaande jeugd uit met DJ-tafel en voetbalmuur

“Met de Sutu en Fono proberen we tieners te boeien die nog met hun ouders op vakantie gaan. Zo willen we het productaanbod voor de doelgroep van onze parken verrijken. Speciaal voor deze doelgroep 12+ staan de toestellen wat verscholen op het park. Opgroeiende tieners willen immers ‘chillen’ en ‘nieuwe vrienden ontmoeten’, zonder dat ouders over hun schouders meekijken.”, geeft Product Development Manager Ruud Rerink aan. “Aanvullend op de Fono bieden we een vernieuwd animatieprogramma met een Pool Party, Graffiti- en DJ-workshops.”

Na één topseizoen waarin alle interactieve toestellen bij Center Parcs in de top 10 van meest bespeelde toestellen meedraaiden, kijken alle parkmanagers positief terug. “De toestellen worden zeer positief gewaardeerd door de gasten en continu bespeeld. Vanuit het beheer gezien valt met name op dat de toestellen zeer betrouwbaar zijn; er zijn nooit problemen en ze zijn vandalismeproof. In de aanleg van deze ontmoetingsplekken is Yalp met hun adviestraject, aanleg en opvolging een zeer prettige partner geweest.”

Center Parcs Logo