Interactief spelen bij Center Parcs

Center Parcs daagt vakantiegaande jeugd uit met interactief spelen

Interactieve speeltoestellen; zijn ze de toekomst van het buitenspelen? En wat is de meerwaarde? Met generieke concurrentie van Family Entertainment Centra en pretparken staat ook Center Parcs niet stil en speelt actief in op nieuwe ontwikkelingen en trends. In 2015 introduceerde het bedrijf maar liefst 60 nieuwe activiteiten. Allemaal gericht op het aanbieden van beleving.

Om de groeiende tienerdoelgroep aan te spreken, koos Center Parcs op de parken De Eemhof, De Kempervennen, De Vossemeren (B), Bispinger Heide (D), Le Lac d’Ailette (F) en het in 2015 geopende, Le Bois aux Daims (F) voor plaatsing van de interactieve voetbalmuur en DJ-tafel. In een eigen, uniek Center Parcs jasje gestoken: de HangOut.

“Met de Sutu en Fono proberen we tieners te boeien die nog met hun ouders op vakantie gaan. "

Inspelen op de 12+ doelgroep

Product Development Manager Ruud Rerink: “We proberen met interactief ook in te spelen op de oudere jeugd. Zo willen we het productaanbod voor de doelgroep van onze parken verrijken. Speciaal voor deze doelgroep 12+ staan de toestellen wat verscholen op het park. Opgroeiende tieners willen immers ‘chillen’ en ‘nieuwe vrienden ontmoeten’, zonder dat ouders over hun schouders meekijken.”. 

Ruud geeft aan dat interactief spelen is ook onderdeel van het animatieprogramma: “Aanvullend op de Fono bieden we een vernieuwd animatieprogramma met een Pool Party, Graffiti- en DJ-workshops.”

Veel speeluren en enthousiaste reacties 

Na één topseizoen waarin alle interactieve toestellen bij Center Parcs in de top 10 van meest bespeelde toestellen meedraaiden, kijken alle parkmanagers positief terug. “De toestellen worden zeer positief gewaardeerd door de gasten en continu bespeeld. Vanuit het beheer gezien valt met name op dat de toestellen zeer betrouwbaar zijn; er zijn nooit problemen en ze zijn vandalismeproof. In de aanleg van deze ontmoetingsplekken is Yalp met hun adviestraject, aanleg en opvolging een zeer prettige partner geweest.”

(1/4)

(1/4)

(2/4)

(2/4)

(3/4)

(3/4)

(4/4)

(4/4)

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van wat we doen en hoe we dat samen kunnen doen? Schrijf je in! Door je voorkeuren door te geven kunnen we je gerichter op de hoogte houden over jouw interesses.








  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.


Met het invullen geef ik Yalp toestemming om mij e-mailberichten over bedrijfs- of productupdates te sturen. Yalp heeft een privacybeleid dat in overeenstemming is met de nieuwe AVG-wetgeving.