Blog: echte Yalpers doen niet wat de klant vraagt

Iedere twee weken plaatst Ben Admiraal, directeur en eigenaar van Yalp, een blog over actuele onderwerpen en zaken die hem bezighouden. Altijd met de link naar sporten en spelen. Deze blog gaat over de inspirerende lezing van Jan van Setten én het nieuwe ondernemersplan (download).

 

Beginnen met een filmpje: dansen met klanten

ben_admiraal1.jpg

Inspirerende bijeenkomst met Jan van Setten
Met een inspirerende bijeenkomst zijn we 2016 energiek gestart. Klokslag 15 uur. Alle Yalp medewerkers zitten klaar voor de presentatie van de veelgevraagde spreker, managementcoach en entertainer Jan van Setten. Het begint direct knallend op zijn Rotterdams en met een hoog bruistabletgehalte over de terreinen klantgerichtheid en (persoonlijk) leiderschap.

Met treffende persoonlijke anekdotes vol met humor en woordgrapjes pakt Jan van Setten direct ieders aandacht. Hij laat ons zien klantgerichtheid alles te maken heeft met het overtreffen van de verwachting, dan creëer je fans, die jou aanbevelen bij anderen. Dit is natuurlijk een bekend gegeven, zeker in onze organisatie waar het overtreffen en verrassen een interne Yalp sport is geworden.

Echte Yalpers doen niet wat de klant vraagt
Om te kunnen overtreffen moet je wel goed weten wat de verwachtingen zijn van de klant. Het stellen van de juiste vragen is daarbij essentieel om te achterhalen wat de werkelijke behoefte is. Jan zei dat zo mooi: "Doe niet wat de klant vraagt!" Een grappige uitspraak, waar een belangrijke kern van waarheid in zit.

Jan van Setten vroeg ook: "Voor wie werk je?" Hoezo voor de klant?! Als het er echt op aan komt werk je voor jezelf. Het getuigt van gezond egocentrisme als je iets doet waar je in gelooft en plezier in hebt. En als je iets doet waar je plezier in hebt, ervaart de klant dat en krijgt er ook plezier in. En dat stimuleert het plezier weer bij jou. Jij plezier = de klant plezier = jij nog meer plezier.

Ons ondernemersplan voor 2016 tot 2020
Plezier is essentieel in ons bedrijf. Dat willen we uitstralen en overbrengen. Ik heb het PLEZIER ook in ons ondernemersplan centraal gesteld. Een plan dat ik samen met mijn managementteam Irmgard, Yvonne, Kristian en Harrie heb geschreven en door onze marketing mooi is gevisualiseerd. Het plan beschrijft onze doelen, onze strategie, maar bovenal toont het ons enthousiasme voor spel, sport en plezier. Dat willen we graag met u delen en daarom is het ondernemersplan voor iedereen hier te downloaden.

Download hier:

U doet ons een plezier door het plan te delen en te reageren op onze visie. Wat vindt u van de keuzes voor interactief spel? Of over de plannen om de thuismarkt op één te houden?

Ga terug