Blog: Jaap van Putten
Verkiezingstijd

Het is weer verkiezingstijd. Je kunt er niet omheen, lijkt het. In de media gaat het om niets anders. Terwijl de presidentsverkiezingen in de USA net geweest zijn en nog dagelijks worden besproken, staan ondertussen ook in Nederland de verkiezingen voor de deur. Aan alles merk je dat politici vooral verkiezingstaal spreken. Elk onderwerp wordt aangegrepen om vooral de eigen partij een dienst te bewijzen. Vooral ook om maar meer stemmen voor zich te kunnen winnen.

jaapvp.jpg

Doen wat ze zeggen
De ene uitspraak na de andere wordt gedaan. Er wordt gesproken over normen en waarden. Een brief van minister president Rutte in de krant maakte veel los. Andere politici grepen het aan om daar weer hun visie op te geven. De één geeft ons een extraatje van 500 euro de ander zegt dat ze gaan regelen dat de zorg in ons land beter werkt. Weer een ander zet in op een beter milieu, CO2 uitstoot omlaag, meer wind- en zonne-energie. Mooie oneliners komen voorbij. Maar ja wat zeggen deze uitspraken eigenlijk, gaan ze ook doen wat ze zeggen. Dat moeten ze dan toch eigenlijk eerst bewijzen? Waar kiezen we dan voor en hoe kiezen we eigenlijk?

Het beste verkooppraatje
Zelf vind ik het een boeiend schouwspel. Boeiend ook omdat het lijkt op wie heeft het beste verkooppraatje. Wie weet het verhaal zo te brengen dat mensen er voor kiezen. Boeiend ook omdat het eigenlijk lijkt op mijn vak, verkoop. Als salesmanager ben ik vanaf begin dit jaar verantwoordelijk voor de verkoop bij Yalp. Samen met een team van gedreven, en enthousiaste accountmanagers, adviseurs en marketing trek ik op om ons Yalp-verhaal in de markt te verspreiden. Ook WIJ doen uitspraken en praten honderd uit over hoe goed en mooi onze producten en concepten zijn. We maken mooie filmpjes, kijk maar eens op ons YouTube kanaal. Het enthousiasme spat er af, maar tegelijkertijd ook met een missie. Want daardoor worden we gedreven.

Krijgen wat we kregen
We proberen door onze concepten mensen aan het spelen te krijgen, mensen, jong en oud, naar buiten te krijgen om meer te bewegen. Want als mensen spelen worden ze blij, en als mensen meer bewegen is dat natuurlijk gezond. En we willen toch allemaal graag blije, gezonde mensen. Als we dat nou toch eens zouden kunnen bereiken, hoe zou dan de wijk eruit zien? En hoe zouden mensen dan functioneren. Maar hoe krijgen we mensen zover om naar buiten te komen? Is dan een traditioneel speeltoestel voldoende? Bereiken we dan we de juiste mensen? De wereld verandert en het is daarom ook goed om mee te veranderen, want als we blijven doen wat we deden dan krijgen we wat we kregen.

 

 

"We kunnen alle treden van
de trap belopen
en verwachten
dat we dan bovenaan succesvol
zijn, maar ik kijk liever eerst
of we trap tegen de goede muur
hebben staan."

Jaap van Putten is sinds begin januari
sales manager bij Yalp.

Gebruikscijfers
Je ziet dat veel (gelukkig niet allemaal) jongeren maar ook volwassenen zich liever in huis vermaken, achter de TV, gamen op de Playstation en druk met social media. Er is zoveel verleiding om binnen te blijven want dat is toch leuk. Bij Yalp hebben we een poging gedaan om het buiten net zo leuk, of eigenlijk, veel leuker te maken. Met eigentijdse, stoere concepten. Concepten die, en dat maakt de keuze makkelijker, bewezen succesvol zijn. En daarin zit nu het verschil. We vertellen graag over hoe leuk onze concepten zijn en hoe goed ze werken maar we kunnen het u ook laten zien. We kunnen het anders gezegd ook bewijzen.

Bijvoorbeeld via de beheerwebsite waar al onze interactieve producten mee geconnected zijn. Hier kunnen klanten hun toestel beheren maar ook de gebruikscijfers zien, je kunt zien welke spellen het best gespeeld worden en moet er een ander spel op dan kan dat ook. Daardoor houd je het aantrekkelijk. We kunnen laten zien dat freerun of parkourconcepten werken op de scholen want we hebben er al zoveel geïnstalleerd. Onze bootcamplocaties, inmiddels al op heel wat prominente plekken te vinden, zijn succesvol want je hoort van onze klanten dat ze worden gebruikt. 

Mijn motto
En dat maakt het werken bij Yalp ook zo mooi. We staan ergens voor en kunnen het ook laten zien dat het werkt. Wel zo belangrijk want als u ervoor kiest om te investeren dan investeert u toch liever in iets wat het doel dient dat u voor ogen heeft? Doordat de wereld verandert veranderen wij mee. We moeten doen wat nodig is. Dat is ook mijn motto. We kunnen alles goed doen maar het gaat erom dat we de goede dingen doen. Of anders gezegd, we kunnen alle treden van de trap belopen en verwachten dat we dan bovenaan succesvol zijn maar ik kijk liever eerst of we trap tegen de goede muur hebben staan.

Samen met het Yalp team hoop ik dat u onze partij kiest. 

Ga terug