Een eerste bezoek aan Finland voor "nieuwe" marketingmanager Niels 

Kennen jullie Niels Hobert al? Niels is onze “nieuwe” marketingmanager. Echt nieuw is hij niet meer, want hij werkt hier inmiddels bijna twee maanden. Niels mocht in maart richting Finland om het moederbedrijf Lappset te bezoeken en deel te nemen aan een tweedaagse marketing workshop. Met als doel om met plannen te komen voor de wereldwijde branding van Lappset en het 50-jarig jubileum van Lappset volgend jaar.

Het belangrijkste doel van de reis was om een ​​raakvlak te vinden tussen de IBD (International Business Division), Duitsland en Nederland. We willen alle marketingmedewerkers wereldwijd aanmoedigen om meer samen te werken en hun creativiteit te gebruiken om concrete plannen te maken.

Vóór de reis schreef ik een paar doelen op die ik voor mezelf wilde bereiken, zowel werk gerelateerd als persoonlijk.

De twee werk gerelateerde doelen waren dat ik alle mensen wilde leren kennen waarmee ik in de toekomst ga (samen)werken. Daarnaast wilde ik mezelf goed introduceren door mijn vaardigheden en kennis met hen te delen.

De persoonlijke doelen voor deze reis waren:

  • Vers hertenvlees proeven
  • De poolcirkel ervaren
  • Krijg een blik van het noorderlicht
  • Een sneeuwscooter berijden

Én natuurlijk de ontmoeting met de kerstman!

niels.jpg

"Afgezien van het berijden van een sneeuwscooter, heb ik ze allemaal kunnen vervullen en ik kan eerlijk zeggen dat dit een zeer succesvolle reis is geweest"

Workshop dag 1: productlancerings plannen maken
Dag 1 werd georganiseerd door Flatlight (een marketingbedrijf op de poolcirkel in Fins Lapland). Zij produceren het grootste deel van de video-inhoud voor Lappset. We hebben grote plannen bedacht voor de productlanceringen die dit jaar van start gaan. Het is nu aan Flatlight om een ​​vervolgplan te maken en er voor te zorgen dat de lanceringen succesvol zijn in 2019.

Workshop dag 2: merkbewustzijn
Dag 2 werd georganiseerd door Unfair Lean Marketing (een marketingbureau gevestigd in Helsinki). Het doel was om met een plan te komen om wereldwijde merkbekendheid te creëren voor Lappset en ervoor te zorgen dat het 50-jarig jubileum van volgend jaar indrukwekkend zal zijn! Fantastische plannen, geweldige workshops en er is een groep opgericht om de eerste stappen te zetten.

lappset_presentatie.jpg

Dag 3, tevens de laatste dag van de reis begon met een indrukwekkende fabrieksrondleiding door Hannu, de marketingmanager. Ik heb zoveel geleerd over het hele proces van het maken van de Lappset speel- en sporttoestellen. Wat meteen opviel is dat duurzaamheid een belangrijke rol speelt bij Lappset. Ze zorgen ervoor dat er weinig tot geen afvalproducten zijn, gebruiken elektrische heftrucks en planten vijftien bomen voor elke tien gebruikte bomen. Lappset staat bekend om het gebruik van Pinewood, dat 80 tot 100 jaar nodig heeft om te groeien, dus het plantprogramma is erg belangrijk. 

De rest van de dag was gevuld met operationele zaken en coördinatie tussen alle betrokkenen. En toen dit was afgelopen was het weer tijd om naar huis te gaan. 

“Wat mij deze reis is opgevallen is dat Lappset een geweldige filosofie heeft. De medewerkers zijn echt bekwaam en hebben veel passie voor hun werk” - Niels 

 

Niels_hobert-55abdb3b.jpg
Niels Hobert, Marketingmanager Yalp

Ga terug

Reacties

Laat ook een reactie achter